Despre mine

marți, 30 martie 2010

Prin Mila lui Dumnezeu

Dezbaterile pentru modificarea Constitutiei au inceput din toamna. Cred ca este momentul sa facem un efort si sa hotaram afirmarea apartenetei poporului roman la spatiul spiritual crestin. Ar exista Romania fara Mila Lui?

Am propus colegilor mei din PNTCD demararea unei initative cetatenesti de modificare a Constitutiei, mai exact primul paragraf din alineatul 1 astfel:

Prin Mila lui Dumnezeu, România este stat naţional, suveran şi independent, unitar şi indivizibil.

Declaratia de credinta trebuie facuta cu hotarare dar si cu smerenie in prima carte a tarii.

Desigur, acest proiect poate esua in indiferenta. Nu cred insa ca bisericile crestine si organizatiile care reunesc credinciosi de toate confesiunile il vor ignora daca il vor cunoaste.

In concluzie: il promovam, il comentam sau il ignoram?

3 comentarii:

LF spunea...

O idee foarteuna.
Sper ca PNTCD sa promoveze aceasta propunere si ea sa se regaseasca in prima varianta modificata a Constitutiei.
Spor!

LF

Mihaela spunea...

Nascuta in Romania o data cu acapararea puterii de catre comunisti, pot sa iti garantez ca majoritatea colegilor mei de generatie vor trata cu indiferenta, daca nu cu bascalie, aceasta propunere.
Este de inteles, din moment ce am fost educati la scoala ca Dumnezeu nu exista si ca "Dumnezeii" nostri sunt Marx, Engels, Lenin, Stalin, Gheorghiu-Dej, Ceausescu.
Astia erau "Dumnezeii lor" in care eram indoctrinati sa credem si noi.
Dumnezeii lor!
Parerea mea (care cand treceam pe langa o biserica imi faceam cruce cu limba, tinand gura inchisa, asa cum m-a invatat bunica) este ca daca propunerea aceasta va fi acceptata, inseamna ca crestin-democratia are sanse in Romania.
Daca nu, poate o veti apuca voi, tinerii, iar eu voi fi trecut prin viata scapand aceasta sansa.

sorin andreica spunea...

foarte fain
sarbatori fericite
cu respect